Followers

Monday, August 6, 2012

Rezeki jgn ditolak...

Jumaat baru nie aku balik kg lagi...woOoO byk best wOOo...
posa thn nie mmg aku kerap balik kg...awal posa aku balik sbb abah msk wad...
hmmm...semuanye da hikmahkan aku dpt spare time ngan family aku...


- si'aa.. a.k.a magkuk tingkat -

tiap kali aku nk balik kg mak kan kol aku ingtkan 
"adik jgn lupa bwk balik si'aa"
bygkan da 5 tingkat tue...5-5 penuh ngan nasi + lauk + ikan goreng...
tiap kali balik daging msk kicap versi mak aku mmg lauk utama
 sbb tue peberet en.suami..
aku pun suka tp mak lebih ingt peberet en.suami...hua3~!!!!!!
x kisah lar kan janji en.suami mmg suka apa yg mak aku msk...ehheheheh


nk jadikan cite aku balik kali nie aku x bawak balik si'aa...
aku malas nk ssh kan mak msk2 
kitaorg...tp semuanye x menjadi tetap bwk balik lauk utk bebuka....

- rebung msk lomak -

 rebung nie utk en.suami...aku??? x suka langsung sbb bau busuk~!! 
apa yg sedap pun aku tau lar...nk try tp mak kasi mak kata x elok utk aku sbb
aku baru je lepas gugur... dh 7 bln kot....x palah aku pun x teringin sgt pun......

- daging kurma -

 nie utk aku & en.suami tp mak bebalkan lauk nie pun sbb 
en.suami suka mkn jgk...hua3~!!
lauk aku mak x hingat pun...sedih kot....
kurma daging nie abah msk utk "mo're" kt surau.....
kurma daging nie mkn ngan air asam sedap oOOoo...tp air asam aku bt sdiri je...
tp sori x sempat nk snap gambo..

- lepat liat -


ha...nie mmg aku yg request suh mak btkan...lepat liat...
org utara klu x tau mmg kes naya lar tue...
lepat liat nie bt dr tepung pulut, santan, gula merah & kelapa parut...
sedapnye mmg x hingat...en.suami yg mula2 mcm nak x nak je mkn masa awal2 pekenalan dulu
skrg nie die pun dh suka....bila dikira da 30 lebih kot..
pastu aku bagi kt jiran2 aku skit...

abah dh bekalkan jgk bubur lambuk tp lupa lar nk snap gamba...abah msk sdiri
resepi turun temurun tau...masa msk wad ari tue x da bubur lambuk...
sian kt org2 ygdh besa ngan bubur lambuk abah...tp org2 surau try jgk bt tp x menjadi...hehehhee

pa2 pun rezeki jgn ditolak...mmg smlm bebuka mkn x hingat..
en.suami yg jarang tambah nasi smlm 2 kali jgk die tambah penangan
rebung msk lomak, kurma daging + air asam....
menjilat jari wOOOoOoo....

mak abah mmg terer msk.... AKU???? pandai mkn je kot...hhhahahaha


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...