Followers

Monday, October 14, 2013

"Abg belanja air abg...."

"Abg belanja air abg..........."
Ya Allah bila ingat balik rasa sedih & ralat sgt..


"ihsan en.google"

Malam smlm aku & en.suami kuar nk isi minyak kete kt petro pump Shell
area umah aku kt Semenyih...aku dok dlm kete je dok perati en.suami...lepas en.suami 
buat bayaran kt kaunter dtg seorg bdk pakai serba hitam...aku dlm kete tertny-tny
"sapa bdk tue? nak apa die?"
aku nmpk en.suami teraba-raba kt poket suar..cari apa aku x pasti...pas2 da
seorg mamat nie nk ke kaunter jgk bt bayaran...bdk yg tegur en.suami td
pun tegur mamat tue tp mamat tue bt x tau je...masa tue en.suami dh dkt ngan kete
aku terus tny en.suami...

                                                 aku : nape abg? bdk tue nak apa
                                          en.suami : bdk tue mntk blanje air...
                                                         abg x da duit kt tgn ckup-ckup duit minyak je
                                                 aku : lar...sian bdk tue abg...
                                          en.suami : kt syg da duit pecah x?
                                                 aku : kt syg da 3 ringgit...bg lar abg kt die...sian tgk

Masa dok sembang-sembang ngan en.suami..aku nmpk bdk tue msk toilet..
dlm hati tedetik "mesti bdk nie minum air kt toilet je"
rasa kesian mmg byk saat time tue tepk klu jadi kt adik beradik sdiri..
sdara mara @ diri sdiri... pas2 en.suami tny aku........

                                          en.suami : kt syg da sepuluh ringgit?
                                                  aku : x da abg...dua puluh da lar...bg je lar sbg dua puluh nie...
                                                          mana ckup tiga ringgit...x pon syg g pecah beli pa2 kt dlm...
                                          en.suami : g lar...beli air cap badak yer 2 botol...

aku pun g lar beli air...masa tue en.suami dok isi minyak lagi x abis-abis...
org lain yg kendian dtg dh balik kami je yg x balik-balik lagi...
en.suami klu isi minyak mesti isi penuh pastu mesti isi time malam..
x ingt lar plk sbb apa en.suami suka isi minyak time malam...lepas isi minyak
en.suami nk g pam tayar plk..dlm masa yg sama en.suami nk g cari bdk tue nk bg duit...
en.suami g blkg petrol pump tp bdk tue dh x da...x tau hilang ke mana..
rasanye aku nmpk bdk tue dok kt blkg petrol pump...



Masa tue aku rasa ralat sgt...nape lar x terus je g bg duit kt bdk tue..mula lar rasa
serba salah..kesian tue x yah nk ckp lar betmbh-tmbh kesian lar jwb nye...
pas je en.suami pam angin terus kami gerak balik umah..dlm kete aku dok ckp
berulang-ulang kali kt en.suami... 

                                                aku : abg sian bdk tue abg...
                                         en.suami : x palah dh x da rezeki  bdk tue nak bt mcm mana...
                                                aku: harap da lar org lain tlg die kan abg...

Smpi ke rumah aku tingat je kt bdk tue...pagi td aku minum air terus tingat bdk tue..
Ya Allah, harap da org yg akan tlg bdk tue..tp yg aku heran sgt mana bdk tue..
hilang mcm tue je..lgpun bkn lama mana pun...
hmmmm.........




2 comments:

  1. sedih kak yat.. sayu hati.. moge budak tu dibawah lindungannya..

    ReplyDelete
  2. tue lar tiap kali lalu dpn petrol pump mesti tgk-tgk kot bdk tue da lagi...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...