Followers

Sunday, October 27, 2013

Mimpi...

"abah"

Org kata mimpi mainan tido tp 
bila pk balik rasa takut 
sgt mgkn mimpi kan jadi 
kenyataan????
dah lama rasa aku x mimpi 
yang bkn-bkn pagi td x tau
 apa yang x kena nya..
aku mimpi abah aku meninggal..
Ya Allah, sedih tue x yah
 nak ckp lar menangis 
apa tah lagi kan...

Tapi bila sedar dr mimpi 
perasaan takut menjadi-jadi 
mula lar pk yang bkn-bkn..
menangis beria-ria smpikan 
en.suami pun tejaga...
masa tue aku baca al-fatihah 
mintak di jauhkan benda-benda
 x elok..doakan semua nye 
baik-baik belaka... 
Ya Allah, x dpt aku bayangkan 
kehilangan abah bt masa skrg & smpi bila-bila....

Aku tahu mati tue pasti, setiap umat
 Nya akan pergi jua tp bt masa skrg aku 
x besedia menghadapinye....

Rasa time tue jgk aku nak kol mak abah di kampung rasa dh x
 boleh nak tunggu subuh dah tp en.suami pujuk suh tido sblm 
tue en.suami suh aku basuh muka & basuh kaki...
bila tang basuh kaki yg bt aku senyum...slalu pesan kat bdk-bdk, ank-ank 
buah sblm tido basuh kaki tp diri sediri pun tido x basuh kaki, (^_^)


"mak"
Last-last aku tetido jgk bangun 
pagi mata bengkak sgt-sgt..
mau opismate aku ingt aku 
nangis sbb gaduh ngan en.suami 
(^_^) smpi opis nak terus kol 
kampung tp kredit abis...
tgh bt keje hp bunyi "syurgaku" 
Ya, Allah masa tue bedebar 
sgt nape mak kol tetiba nie...

Bila dgr suara mak terus tny 
"nape mak ada apa-apa ke? abah mana?
mak pun mcm pelik je aku tny 
mcm tue...aku bgtau mak yg
 aku mimpi abah meninggal...
mak kata abah sihat je dok
 tgh melabur... (^_^)
mak tny nak ckp dgn abah x....
aku kata x nak lah 
takut nnt aku nangis...
jap-jap lagi aku kol balik ...


Bila kita mimpi org meninggal dunia org kata panjang umur org yg kita mimpi tue.. 
harap sgt abah dipanjangkan usia & di beri kesihatan yang baik..
aku harap sgt mak abah bekesempatan tgk cucu diaorg yg x tau 
bila masa nye.... (^_^)


"kuarga bahagia kami"
Pas kawin rasanye sikap aku jd berubah sgt-sgt..perihati aku pada mak abah 
sgt lain..alhamdulillah aku dpt en.suami yg paham keadaan aku
sbg ank tunggal tp kdg-kdg x paham jgk (^_^) redha je lar...
tiap kali nak balik umah aku dr kampung klu x nangis mmg x sah lar...
pernah skali aku menangis mpi semgu sbb telampau rindukan mak abah..
bg aku harta yg paling benilai bt aku di dunie nie 
mak abah & en.suami...
moga kebahagian kami sentiasa dirahmati, amin..




7 comments:

  1. kak yat.. semoge mak abah akan di panjangkan umur.. dan akak dapat cepat rezeki anak.. inshaAllah.. amin..

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...