Followers

Friday, March 2, 2012

Penantianku....

Dah lama aku x post cite aku kan....malas sesangat2 "M" aku nie makin besar...serba serbi malas agaknye...hahahahaaaa...

Rasanye semua tau kan aku nie masih belom ada zuriat...4 thn lebih aku menanti akhirnye semuanye tejawab...aku pregnant~!!!! masin rupanye mulut ank angkat aku nie (ank kwn aku) hehehehheheee....da satu ari tue aku da baca post kwn aku nie (mummy ank angkat aku) post mcm da berita gembira...rupa2nye die pregnant ank kedua....aku tumpang gembira....die dtg opis aku terus tny "ko pregnant erkk?" boleh plk die dok senyum mcm kerang busuk...mmg kompom lar bila dok senyum2 mcm tue....yaya ank angkat aku tue dok beria cite kat aku "yat ami da bie = cik yat mummy ada baby" hehhehee....kemain seronok ank angkat aku tue sbb nk jadi kakak....hehehhee....aku pun seronok tp dlm ati nie tekilan jgk sbb aku x lalui nye lagi...

Rupanye mummy yaya x delay pun lagi tp die dh mula rasa x selesa...masa pregnant yaya die mmg kan muntah2 bila mkn mee kari....nk di jadikan cite lar konon nye...lunch time mummy yaya mkn mee kari...lepas tue terus muntah2....mummy yaya dh rasa lain...die dh rasa kompkm die pregnant...hahahhahaa...penangan mee kari punya psl....stop lar cite mummy yaya nie...hehhehe

Kecoh lar satu opis yg mummy yaya pregnant...yaya mmg happy lar sgt...masa nk g b'fast aku tgh dukong yaya...dok ckp2 yg mummu die da baby....si yaya terus pegang perut aku..."yat pun da bie" ha~!!!!!! x keharu ke aku time tue....dlm hati masin lar mulut ko yaya.....hhahhahaaa....sehari..sehari aku dok tepk apa yg yaya ckp.....dlm hati nie blh caya ke apa yg si yaya ckp nie......aku relaks je tp dlm ati Allah je yg tau......

3/12 dh 3 ari lar kiranye aku dh delay....dh lar ari tue aku telibat dgn Tarian Satu Malaysia dkt dataran merdeka...aku kira tawakal je lar time tue...aku pk klu da rezeki aku ada lar...sblm tue aku da tny pendapat kwn aku nie si cha...die suh aku bt upt je tp aku mcm x yakin je lagi.....pagi2 nk kuar g dataran aku dh rasa mcm lain je....dlm ati mgkn nk peod nie...so aku bt x kisah je....hehehheee....pedal je lar menari sepuas hati aku...hahahhaha...enjoy giler lar time tue....dh solosai kt dataran kitaorg semua nk gerak balik ke putrajaya...otw tue kami singgah ke tangling nk mkn masing2 dh kebuloq dh....aku mkn nasi + ikan kembong bakar + sayur + sirap kot...hehehehhee.....

Smpi je putrajaya en.suami aku dtg ambik....die ajak g mkn.....adoi aku baru je pas mkn...sbb x nk kecikkan hati en.suami aku pun beli jgk mkan....aku belikan die nasi...aku mkn bihun sup....perut mmg dh kenyang tp mulut nie rasa nk mkn je lagi...ahahhahaa....esknye aku balik langat kg en.suami...ptg tue aku dpt berita dr m.ngak mak sdara en.suami...m.ngah bgtau kak nie kakak spupu en.suami pregnant.....aku tumpang gumbira lar sbb lama jgk die nk tgu nk dpt ank kedua nie....ank sulung die dh nk msk 8 thn....dlm ati aku dok pk "klu aku pregnant lebih kurang lar aku ngan k.nie yer...heheheee".....msk 5 ari delay hati aku dh rasa x sedap dh...mcm2 pk...dok senyum seorg2...haahhaha...hati aku dh rasa konpiden aku pregnant.....hahahahhahahaa

Akhirnya pagi 7/12 aku try bt UPT~!!!!! alhamdulillah +ve....Ya Allah hanya Allah yg tau perasaan aku time tue...4 thn lebih aku nk tgk upt aku naik 2 line...hehehhehee...aku pa lagi terus kejutkan en.suami...."abg~!!! bangun abg tgk nie abg...." tekebil2 en.suami bukak mata... "abg nmpk x???" en.suami senyum je...aku terus peluk en.suami..."abg syg blh mengandung abg"....masa tue mmg aku menangis kegembiraan....aku punya tangkap feeling en.suami blh jawab..."yer..yer...dh2 g mandi jap g nk g keje" adoiii spoil lar en.suami aku nie...hahhahahahhaaaa.....sepanjang pejalanan ke opis aku senyum je....dh rasa smpi ke telingan...hehehheee...smpi je opis aku terus kol mak di kg..."mak adik nk bgtau mak nie....adik mengandung mak...." "yerke...alhamdulillah...ha jaga diri elok2 tau...." mak bt mcm besa je tp aku tau mak mesti happy giler lar....mana x nye die menanti2 zuriat dr aku...yerla aku nie je ank die...nk harapkan sapa lagi nk kasi die cucu kan....abah mesti happy jgk...aku rasa mcm x blh bt keje je sepanjang ari tue...mana x nye hati gumbira....

Esoknye aku g klinik jmp doc nk pastikan aku dh brp mgu...."doc sy nie dh lewat smgu....sy dh try kt umah alhamdulillah +ve so skrg nie sy nk kompomkan betul2 nie..." doc jwb "klu dh bt t umah +ve betul lar tue...sy lewat semgu pun x nmpk lagi...sebln lewat br nmpk..." aku pun g makmal nk bt lagi skali upt kt klinik...masa tue bedebar2 jgk lar takut lar jgk UPT yg aku bt kt umah silap....ehehhehehe...alhamdulillah +ve...en.suami relaks je...hahahahhaaa...so, doc sahkan aku dh 5 minggu...doc bekalkan aku folic asid......sepanjang ari lar aku dok sengih2.....aku share ngan kwn2 opis aku yg rapat....da org pesan awal2 nie jgn bgtau org dulu....hehehheheheee.....

p/s: nnt smbg lagi erkkkk...panjang sgt nie...

3 comments:

  1. menangis gembira baca entry awak, saya pun lepas 3 thn setengah baru preggy.. i feel the same way.. happy tak terhigga :)

    ReplyDelete
  2. tp hanya sekejap je yatt....

    ReplyDelete
  3. kak yat.. saye nagis bace entry ni.. nangis happy.. takpe kak.. saye sentiase doakan akak.. rase nak peluk2 akak je time ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...