Followers

Sunday, February 13, 2011

Perjalanan aku & hubby utk dpt zuriat - 1st treatment di Hospital Putrajaya

30 Januari 2008 1st time aku da appointment kt hsptl putrajaya..
best wooo....sbb aku nie mmg suka g hsptl...x tau lar nape mgkn dh besa kot
dr kecik asyik g hsptl je...hehhehee....

app nie pun sbb masalah sengugut aku...sengugut yg teruk sgt..setgh org 1st peod br
sakit..aku nie sblm peod dh sakit...pas peod pun aku still rasa sakit lagi...
sakit nye tue x tau nk cite mcm mana...
sapa yg da sengugut tue tau lar pa aku rasa..muka aku nie kt kecemasan GH mmg
slalu lar...tiap2 bln kompom mc nye..dak2 opis lama aku dh tau sgt
klu aku x dtg opis tentu psl sengugut aku nie...pernah kt kecemasan
putrajaya...nurse tny aku..
nurse: norhayati suka erkk dtg hsptl...
aku: dlm hati aku nie tuhan je yg tau..klu aku x sakit x nk aku dtg....

yerla mana x nye...kena cucuk2..smpi tgn aku dh berbekas sbb cucuk...
aku pernah pengsan....kt pantry..kt toilet...sian hubby sblm kawin die mmg dh tau
aku sengugut yg teruk...tiap2 bln sure ambik cuti sbb sian tgk aku dok umah...
pernah jgk smpi msk wad....

doc takut da indrometriosis (sori x pandai eja)..@ cyst tp alhamdulillah x da...
tp ubat x yah nk ckp lar mcm2 jenis ubat doc bg...da satu ubat tue klu amnik
sure peod 3 ari je...mmg die kan kurangkan peod....risau jgk tp doc kata
x da apa....tp aku x amalkan sgt ubat sanggup lagi aku tahan sakit
klu dh x tahan br aku ambik....tp baik nye tue kejap je pastu sakit balik

aku mmg x sanggup nk tanggung...dlm masa yg sama da org ckp klu sengugut
teruk x blh mengandung bygkan lar perasaan aku masa tue...sedih pun da
tp aku kuatkan semangat jgk..alhamdulillah aku dpt suami yg btl2 memahami...
die lar yg byk bg aku perangsang....walaupun bkn dr kata2 tp tingkah laku
nye bt aku terharu......mana x nye waktu aku sakit die lar cuci pad aku yg
penuh dgn darah....malunye time tp die kata x pa....

setahun jgk lar aku g klinik O&G, putrajaya utk sengugut aku nie....alhamdulillah
lepas ambik bidadari yg kwn aku suggest kan sengugut aku makin kurang....
doc pun heran..bila doc tny da ambik pa2 x? aku kata x da ambik pa pun...
1 Mei 2008 doc nk operate nk skop tp x jadi siap dh msk wad tp
doc bius x berani sbb aku bedebar sgt..aku dlm masa yg sama doc
sahkan aku da tiroid....aku tau da tiroid sblm aku kawin lagi

arGGgHhHhh~!!! tension sgt2...mana x nye da plk yg ckp klu da tiroid x
mengandung jgk...adoii tp da akk angkat aku die pun da tiroid
sbb buang lagi bengkak kt leher die tp okey je die dh da 3 org ank..
so aku pk masa aku kan tiba jgk utk begelar seorg ibu tp lambat skit je...
aku & hubby kan teruskan usaha kami...amin...


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...