Followers

Wednesday, February 16, 2011

Tiroid

Kisah tiroid nie sblm kawin lagi aku dh tau....masa mula2 tue aku x kisah sgt
tp pas g kursus kawin da lar org tue bg taklimat kan psl pa entah...lupa tp
da lar jgk die sebut psl tiroid klu da sakit nie mmg ssh skit nk lekat...aku
dh ssh hati...takut weiii x blh bg zuriat utk hubby...

Antara simtem yg aku ada berat badan aku turun mendadak...tgn,kaki bepeluh
bedebar yg amat sgt..sblm nie aku x tau semua tue simtem2 tiroid..
bila dh check baru lar aku tau....masa 2 hubby lar dok meneman aku
tiap kali da app...masa tue dh nmpk die ambik berat tentang aku...
die terima aku seadanya tp aku tkt jgk kan..yerla bekwn ngan org sakit
takut jgk die boring...tp alhamdulillah....

doc da bagi ubat...utk kurangkan debar kot x silap aku..heheh..apa nama ubat
tue pun aku x ingt...doc suh aku hafal tp ssh lar bebelit aku nk nyebut...
sebiji ubat tue kerat 2..kiranye aku ambik pagi sekerat je...aku mkn x byk sgt
tp da pesakit lain smpi 6 biji wOiii...tue mmg dh kritikal....

3 bln skali aku kan ambik darah..jmp doc...aku nie sebenarnye mmg suka g hsptl...
x tau lar nape..klu msk wad lagi aku suka...hahahhahahaaa...
tp mkn ubat aku x suko...

aku dh mula rasa sakit dada...dh risau sgt sbb mak abah mmg da jantung...
16/6/08 aku kena wat ECG..sib baik okey...tiap kali jmp doc aku ngadu psl
sakit dada....6/8/08 aku kena wat ECHO & pasang HOLTER...echo okey lar
tp malu siot sbb MA laki yg bt...hehhee tp x ngadap die pun...cuma
die letak kan wayar kt dada....baju dlm mmg x pakai lar kan...cuma pakai
baju yg diaorg bg utk alas kan....tue yg malu tue...hehehehe

pas wat echo kena pasang holter plk....satu badan aku nie penuh dgn wayar...
pastu da kotak kecik utk tgk setiap denyutan jantung aku...psg kul 9..kul 9
pagi esk baru bukak....seharian aku x mandi harapkan mandi pagi je...
tp hubby sian die lap2 je badan aku..huhuhu...teharu aku dgn
pengorbanan die...thanks bucuk~!!!

 setiap pa yg aku rasa aku kena rekod....cthnye klu dlm kul 9 p.m aku sakit dada
aku kena lar rekod...jenuh jgk lar mana x nye kertas & pen kena da je..
hehheee...walau hanya 1 ari,1 mlm je tp terseksa weiii...nk tdo pun ssh..
hubby takut sgt klu tesentuh aku.... kejap2 die tejaga sbb takut aku x selesa...

keesokkan ari nye br buka holter...tgk pd result ok alhamdulillah tp yg
musykil nye time aku tdo....dlm kul 1pagi - 5 pagi...aku x benafas langsung...
tgk pada graf mendata je...mcm org dh x benyawa...M.A yg check kata
nie nape jadi mcm nie....g lar berubat secara tradisional....aku & hubby
hangguk je lar...tp kitaorg x wat pun..hehehhee

20/10/08 aku jmp doc lagi...doc kata x da pa2 masalah semua ok...
result darah aku pun okey..so doc kata x yah jmp doc dah....ubat pun dh behenti
tp aku x sure lar bila doc behenti kan aku nye ubat....tp tiap kali aku bt pa2
treatment dgn O&G doc still ambik darah utk check aku nye tiroid...
semuanye tekawal....doc kata aku x da masalah utk mengandung tp.......
masih -ve jgk...huhuhu...aku kan terus usaha kami...


chaiyok~!! chaiyok~!!!






2 comments:

  1. chaiyok...shaiyok...usaha tangga kejayaan babe!!!...rezeki tu pasti ade...sabar erk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...